Pēc ziņām par “Germanwings” lidaparāta pilots iespējamo apzināto pašnāvību, kā rezultātā gāja bojā 150 cilvēki, Civilās aviācijas aģentūra nosūtījusi rekomendācijas neatstāt kabīnē vienu pilotu un nodrošināt stjuarta klātbūtni
Intervijā LTV raidījumam „Panorāma” apstiprināja Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs apstiprināja, ka ieteikts neatstāt vienu pašu pilotu kabīnē.
Nozarei būtu vieglāk tikt galā ar jebkuru citu aviokatastrofas iemeslu, sacīja Gorodcovs, skaidrojot, ka drošības pasākumi pastiprināti pēc teroraktiem un to mēģinājumiem. Soli pa solim sistēma izveidota tik efektīvi, ka situācijā, kad pilots apdraud pasažierus, nav iespējams rīkoties.
Aviācijas aģentūras direktors arī atzina, ka pašreizējo sistēmu nevarēs atstāt un būs jāmaina pilota kabīnes durvju konstrukciju, lai pie kādiem īpašiem apstākļiem apkalpe varētu iekļūt kabīnē.
Vācijas aviosabiedrības „Lufthansa” visā pasaulē ir slavena ar pašu stingrāko pilotu atlasi. Tās psiholoģiskais tests, ko izstrādājis Vācijas institūts, apkalpei ilgst 3-4 dienas. „Vēl stingrāka atlase nevar būt,” atzina Gorodsovs.
Vācijas aviosabiedrības „Lufthansa” meitas uzņēmuma, lētās aviokompānijas „Germanwings” lidmašīna avarēja otrdien priekšpusdienā Francijas Alpos ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Lidmašīnas atlūzas tika atrastas grūti pieejamā kalnu rajonā.
Jau sākumā aviācijas eksperti izteicās, ka lidmašīnas vecums – 24 gadi – nevar būt iemesls lidmašīnas katastrofai. Turklāt līdz šim „Germanwings” lidmašīnām nekādu būtisku problēmu nebija bijis.
Taču jau ceturtdienas rītā „The New York Times” vēstīja, ka lidmašīnu avārijas brīdī, visticamāk, vadījis tikai viens pilots, jo otrs tobrīd bija izgājis no kabīnes. Vēlāk Marseļas prokurors nāca klajā ar ziņām, ka katastrofu izraisīja pats lidaparāta pilots, kurš vēlējās izdarīt pašnāvību.