Eiropas Komisija (EK) trešdien pieņems jaunus nosacījumus par valsts atbalstu aviācijas sektoram, kurš aizstās iepriekšējos gados noteiktos un savu laiku jau nokalpojušos. Noteikumos būs izskaidrots, kādos gadījumos un cik lielā apmērā valstis drīkstēs atbalstīt savas avio kompānijas un lidostas.
Pēdējo reizi noteikumi par atbalstu aviācijas sektoram ir pieņemti 2005.gadā. Tagad Eiropas Komisija tos ir izstrādājusi un piedāvās atjaunotus nosacījumus, kas paredzēs kādā veidā valstis var atbalstīt savas aviokompānijas un lidostas.
Šis joprojām ir visai strīdīgs jautājums, jo daudzas valstis uzskata, ka Eiropas Savienība ir pārāk strikta īpaši pret atbalstu mazajām avio kompānijām un lidostām.
Pēdējā laikā Briselē ir uzliesmojuši strīdi par to, ka mazās kompānijas un lidostas attālos Eiropas reģionos saņem pārāk dāsnu valsts atbalstu. Uz to avio nozares pārstāvji ir atbildējuši — ja tā nebūtu, tās nāktos slēgt, jo ņemot vērā nelielo pasažieru skaitu, izdzīvot nebūtu iespējams, taču arī citu pārvietošanās iespēju, piemēram, attālos Zviedrijas ziemeļu reģionos, nav.