Услуги малой авиация Латвии

ES aviācijas eksperti mudina ieviest praksi, ka pilota kabīnē atrodas divi cilvēki

Eiropas Savienības (ES) aviācijas drošības eksperti ir publiskojuši oficiālas rekomendācijas visām dalībvalstu kompānijām, mudinot ieviest praksi, ka pilota kabīnē allaž jāatrodas diviem cilvēkiem. Tiesa, rekomendācijas nav saistošas, un pašu kompāniju rokās ir tās ievērot vai rīkoties pa savam. Pēc traģiskās lidmašīnas katastrofas Francijas Alpos jau vairāki nozares pārstāvji paziņojuši, ka šos nosacījumus ieviesīs.

Pēc «Germanwings» pasažieru lidmašīnas katastrofas Francijas Alpos Eiropas Savienības (ES) aviācijas eksperti nākuši pie slēdziena, ka atstāt pilota kabīni tikai viena cilvēka pārraudzībā, acīmredzot, ir bīstami, tādēļ Eiropas Aviācijas drošības aģentūra oficiāli iesaka aviokompānijām uz laiku lidojumos nodrošināt divu lidmašīnas apkalpes locekļu klātbūtni pilotu kabīnē.

Ja viens no pilotiem savu vietu uz laiku pamet, viņa prombūtnē kabīnē jāatrodas vismaz kādam no stjuartiem.

Šie ES aviācijas ekspertu ieteikumi nav obligāti un neuzliek par pienākumu avio kompānijām šīs prasības ieviest, taču vairākas vēl pirms šā slēdziena jau steidzās paziņot par to, ka turpmāk ieviesīs šādu praksi. Kā vēstīts, arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība «airBaltic» viena no pirmajām steidza pavēstīt, ka turpmāk nodrošinās pastāvīgu divu cilvēku klātbūtni pilota kabīnē.

Путешествия бизнес авиацией

Briselē izskan viedokļi, ka, visticamāk, drīzākajā laikā avio nozari varētu skart jauni, stingrāki visas ES nosacījumi par pilotu kontrolēm. Eiropas Komisija gan pagaidām turpina uzsvērt, ka neko neplāno, kamēr nebūs pilnībā pabeigta «Germanwings» katastrofas izmeklēšana.

Francijas Alpos turpinās darbs avarējušās lidmašīnas katastrofas vietā, tikmēr pasaules uzmanības centrā ir skarbās ziņas, ka «Germanwings» lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics, kurš, kā vēsta izmeklēšana, ir tīšām nogāzis lidmašīnu, ir ne tikai slēpis savu depresiju no darba devējiem, bet nav to arī ārstējis.

Читайте также  ASV uz lielceļa nosēžas lidmašīna

Izmeklētāji saka, ka atpazīt mirušos būs ārkārtīgi grūti, jo, tāpat kā lidmašīna ir teju sabirzusi putekļos, tā arī visi 150 salonā bijušie cilvēki. Mediji ziņo, ka uz notikuma vietu ir atvestas īpašas laboratorijas, kurās pēc DNS analīzēm mēģina atpazīt mirušos ķermeņa daļas. Viņu tuvinieki, kuri ir atbraukuši un apmetušies netālajās viesnīcās, ekspertiem ir uzticējuši savu mīļo rotas lietas, zobu birstītes un citus priekšmetus, kas viņiem piederējuši, kuri var noderēt analīžu procesā.

Vairāki no bojā gājušo tuviniekiem pavēstījuši, ka viņus sēru vietā pārņem arī dusmas par to, kā tāda nopietna aviokompānija kā «Lufthansa», kurai pieder «Germanwings», varēja pieļaut, ka pie pilota stūres sēžas depresijas mākts cilvēks.

Avio kompānijas «Germanwings» interneta mājas lapā joprojām centrā ir sēru paziņojums par katastrofu un līdzjūtības apliecinājums bojā gājušo tuviniekiem, taču biļešu tirdzniecība ir atsākusies. Ir iespējams arī iegādāties biļetes lidojumam no Barselonas uz Diseldorfu — tajā pašā maršrutā, kādā devās nelaimīgais reiss.

Jau vēstīts, ka «Germanwings» lidmašīna «Airbus 320», kas bija ceļā no Barselonas Spānijā uz Diseldorfu Vācijā, Francijas Alpos nogāzās otrdien, 24.martā, ap pusdienlaiku. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kuri atradās lidmašīnā. Pēc izmeklētājus sacītā, lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics tīšam ieslēdzās pilota kabīnē un nogāza lidmašīnu. Pārējiem apkalpes locekļiem neizdevās ielauzties kabīnē un viņu apturēt.

Авиаперелеты на мероприятия и события

Читайте также  Baltijas lidostās pērn apkalpoto pasažieru rekordi; Rīgā pieaugums mazāks
Translate »