«German Wings» pilotam bijušas rekomendācijas ārstēties psihiatriskajā klīnikā

Ārsti bija rekomendējuši bijušajam Vācijas aviokompānijas „German Wings” pilotam Andreasam Lubicam ārstēšanos psihiatriskajā klīnikā. Šādas rekomendācijas bija izteiktas vien dažas nedēļas, pirms Lubics apzināti ietrieca pasažieru lidmašīnu Francijas kalnos, taču ieteikumi netika nodoti aviokompānijas vadībai. Gadu pēc šī incidenta aviācijas negadījumu izmeklētāji aicinājuši izstrādāt īpašus noteikumus, kas uzliktu par pienākumu ārstiem ziņot par pilotu psihiskajām slimībām, sabiedrības drošību stādot augstāk par pacientu privātuma aizsardzību.

Ir pagājis gandrīz gads kopš traģēdijas Francijas dienvidaustrumos. Pagājušā gada 24.martā aviokompānijas «German Wings» lidmašīna, kas bija ceļā no Barselonas uz Diseldorfu, ietriecās kalnā un bojā gāja 150 lidmašīnā esošie cilvēki. Jau neilgi pēc avārijas tika noskaidrots, ka katastrofu ir izraisījis lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics, kurš, izmantojot pirmā pilota prombūtni, apzināti ietrieca lidmašīnu zemē.

Izmeklētāji arī visai drīz noskaidroja, ka Andreasam Lubicam bijušas nopietnas veselības problēmas: viņam bijušas problēmas personīgajā dzīvē, tieksme uz pašnāvību, viņš vairākkārt apmeklējis psihologus, lietojis antidepresantus, taču aviokompānijas vadība par to nav zinājusi. Tieši tāpēc arī tika uzsākta izmeklēšana par to, kā Vācijā tiek pārbaudīti un pielaisti pie darba civilās aviācijas piloti.

Lai arī kopš traģēdijas pagājis gandrīz gads, atklātībā nonāk arvien jauni ar šo lietu saistīti fakti. Tā marta sākumā Vācijas masu saziņas līdzekļos tika publiskota Lubica vēstule ārstam, kurā viņš stāsta par savām problēmām.

Tagad franču izmeklētāji paziņojuši, ka divas nedēļas pirms katastrofas ārsts, kuram vēstule bijusi adresēta, esot ieteicis ievietot Andreasu Lubicu psihiatriskajā slimnīcā.

Путешествия бизнес авиацией

Kā norāda aģentūra «Reuters», pagaidām gan nav skaidrs, vai ārsta rekomendācijas varētu būt pamudinājušas pilotu spert liktenīgo soli.

Francijas aviācijas negadījumu izmeklēšanas birojs savā gala ziņojumā neatklāj minētā ārsta vārdu, vien norādot, ka ne šis, ne arī kāds cits no Lubica apmeklētajiem speciālistiem nav informējuši aviokompāniju par pacienta slimību.

Читайте также  Brisele prasa paātrināt Eiropas vienotās gaisa telpas veidošanas procesu

Neviens no šiem mediķiem ne Francijā, ne Vācijā nav piekritis sniegt liecības izmeklētājiem, atsaucoties uz pacienta privātuma aizsardzību. Tieši tāpēc izmeklētāji aicina Pasaules Veselības organizāciju (PVO) un Eiropas Komisiju (EK) izstrādāt skaidrus noteikumus, kas uzliktu ārstiem par pienākumu pat bez pacienta piekrišanas informēt attiecīgās iestādes gadījumos, ja viņu pacientu veselības stāvoklis var apdraudēt sabiedrisko drošību.

Pēc izmeklētāju vārdiem, piemēram, Vācijā nav skaidru vadlīniju par to, kad sabiedrības drošība svarīguma ziņā ir vērtējama augstāk par pacienta privātumu. Tāpat tiek aicināts veikt pastiprinātas pārbaudes tiem pilotiem, kuri pat pēc psihiatrisku problēmu piedzīvošanas ir atzīti par derīgiem lidošanai.

Vienlaicīgi aviācijas negadījumu izmeklēšanas birojs aicina aviokompānijas izstrādāt pasākumus, lai mazinātu ekonomiskos riskus un noteiktu atbalsta shēmas tiem pilotiem, kuri varētu tikt pakļauti atlaišanai savas slimības dēļ.

Runājot par pašu lidmašīnu drošību, izmeklētāji nav nākuši klajā ar nekādām jaunām rekomendācijām par pilotu kokpita durvju drošību, jo, kā norādījis izmeklēšanas vadītājs Arno Dežardēns, nav iespējams izveidot tādu slēdzeņu sistēmu, kas novērstu draudus gan no ārpuses, gan iekšpuses.

Tieši tāpēc, lai novērstu iespējamo teroristu iekļūšanu pilota kabīnē, durvis arī turpmāk varēs aizslēgt tikai no iekšpuses, taču daudzas aviokompānijas jau izvirzījušas prasību, lai kabīnē vienmēr atrastos divi cilvēki. Iespēja neļaut kabīni aizslēgt gan netiek izskatīta, jo šī sistēma tika ieviesta, lai aizsargātu apkalpi pret mēģinājumiem lidmašīnu pārņemt, kā tas notika ASV 11.septembra teroraktu laikā. 

Авиаперелеты на мероприятия и события

Яндекс.Метрика