Jaunais investors un valde Tukuma lidostu cer atdzīvināt līdz Latvijas simtgadei

Tukuma lidostai ir jaunais investors – Raimonds Kisiels, kurš norāda, ka galvenais ir pabeigt lidostas pārņemšanu no iepriekšējā operatora un pievērsties tās sertifikācijai. Uzņēmējs gan plaši nekomentē darījuma partneru īpašnieku reputācijas riskus, kas 2015.gadā bija par iemeslu drošības iestāžu atzinumiem un sertifikāta zaudēšanai. Viņš cer, ka iegūtais vairākuma akcionāru statuss ļaus mainīt situāciju.

Tukuma lidostas, kas tagad nes Jūrmalas vārdu, atjaunošanas darbi tika pabeigti pirms pieciem gadiem. Tomēr terminālis joprojām stāv tukšs, un lidosta ir pieredzējusi vien privātos lidojumus un nemitīgas tiesvedības.


Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova
Foto: LETA, Evija Trifanova

Tagad par uzņēmuma »Sky Port», kas agrāk bija zināms kā SIA »Tukuma lidosta», stratēģisko investoru kļuvis uzņēmēja Raimonda Kisiela Kiprā reģistrētais uzņēmums «Kennard Aviation Limited».

Kisela uzņēmums no «Sky Port» lielākā akcionāra SIA «Wings 4 Sky Group» iegādājies 19,99% «Sky Port» daļu. Līdz ar to patlaban «Wings 4 Sky Group» pieder 75,75%, «Kennard Aviation Limited» — 20%, bet Engures novada domei — 4,25% «Sky Port» daļu. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4,2 miljoni eiro, liecina aģentūras LETA arhīvs.


Foto: LETA, Evija Trifanova

Путешествия бизнес авиацией

Lidosta atkal ir nospraudusi sev mērķi – līdz Latvijas simtgadei uzsākt regulāros lidojumus. “Dievs dod, ja tur būs 3-4 reisi dienā, tas jau būs ļoti labi. Niša būtībā uz zemo cenu aviokompānijām, kas Eiropā ir ļoti izplatītas un lido ne uz centrālām lidostām. Otrs – uz dažādu papildu servisu veikšanu aviācijā,” stāsta lidostas līdzīpašnieks Kisiels.

Читайте также  Liepājas lidosta atsāk darbību, cer piesaistīt tūristus pilsētai

Mainījusies arī uzņēmuma valde, kuras galvenais uzdevums ir atjaunot 2015.gadā zaudēto lidostas sertifikātu.

Tas tika pazaudēts, jo drošības iestādes uzskatīja, ka var tikt apdraudēta valsts drošība. Tagad  jaunajam īpašniekam kopā ar Engures novada domi piederēšot vairākums akciju, tāpēc esot cerības uz pozitīvu slēdzienu.

“Mēs tā ceram, ka līdz Latvijas simtgadei mēs ar visām šīm lietām tiksim galā, bet ir lietas, kas atkarīgas no mums, un daudzas lietas, kas nav atkarīgas no mums. Šis bizness ir tāds,” saka SIA »Sky Port» valdes priekšsēdētājs Juris Rekšņa.


Foto: LETA, Evija Trifanova

Pagājušā gada oktobrī atjaunots arī lidostas ietekmes uz vidi novērtējums. Iedzīvotāju grupa tiesā gan apstrīdējusi arī pēdējo Engures un Tukuma novadu domes lēmumu, kas balstīts uz 2016.gada Vides pārraudzības biroja atzinumu un atļauj lidostai veikt 2200 lidojumus gadā.

“Es neteikšu, ka viņi tiek apturēti, bet kaut kādu zināmu kavēšanos tas varētu radīt. Pašvaldībai nav tādu speciālistu, kas spētu vēl viņu pārvērtēt. Mēs pilnībā uzticamies valsts iestādei, kas ir šo slēdzienu sagatavojusi,” saka Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa (Nacionālā apvienība).

Līdz ar lidojumu uzsākšanu  tiktu radītas apmēram trīsdesmit darba vietas lidostā, kā arī  vairāki desmiti darbavietu apkalpojošajās nozarēs.

Авиаперелеты на мероприятия и события

Яндекс.Метрика