Lidmašīnas avārijā Jelgavā vaino spārna daļas atvienošanos

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs noteicis sākotnējo iemeslu, kādēļ 25. jūnija vakarā Jelgavā nogāzās paštaisīta mazizmēra lidmašīna – traģēdijā vainojama lidmašīnas spārna daļas atvienošanās. 

Toreiz gaisa kuģa avārijā notikuma vietā gāja bojā tās 45 gadus vecais pilots no Tukuma. Par nelaimes gadījumu birojs gan vēl turpina izmeklēšanu, tāpat kriminālprocesu vēl nav noslēgusi Valsts policija.

No koka un auduma darinātais un ar motocikla dzinēju aprīkotais lidaparāts atbilstoši normatīviem nebija reģistrēts Civilās aviācijas aģentūrā.

Путешествия бизнес авиацией

Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs Latvijas Radio pastāstīja, ka Jelgavā avarējušā pašbūvētā gaisa kuģa konstrukcija bija ļoti nedroša un gaisā atrāvās viens no lidmašīnas elementiem – aizplāksnis.

„Tas bija piestiprināts, tēlaini sakot, ar tādām eņģēm, ka viens otrs malkas šķūnī labākas liek. Ir aizdomas, ka lidojot no slodzes tas atrāvās un lidmašīna sasvērās uz sāniem un ietriecies zemē,” pastāstīja Trūbs.

Ceturtdien uz izmeklēšanas nodaļas angāriem atgādāts arī Alūksnā avarējušais gaisa kuģis, kura pilots vēlējās nosēsties uz ezera, bet ietriecās kokos. Lidotājs un pasažieris nav cietuši, bet lidaparāts ir pamatīgi sasists.

Jau ziņots, ka Jelgavā avarējušais lidaparāts pirms tam  avarējis vismaz divas reizes, un vienā gadījumā avārija bijusi nopietna. Tomēr lidaparāta remontā neesot tikuši iesaistīti citi cilvēki.  Pilots abas reizes nav cietis un lidmašīnu saremontējis saviem spēkiem. Trešā reize viņam izrādījusies liktenīga.

Lidaparātu avārijas Latvijā nenotiek bieži, taču lielākoties avarējušās lidmašīnas nav reģistrētas noteiktajā kārtībā.  

Авиаперелеты на мероприятия и события

Читайте также  «airBaltic» plāno pilnībā atteikties no turbopropelleru lidmašīnām
Яндекс.Метрика