Foto: REUTERS, MAXIM SHEMETOV
Neatkarīgo Valstu Sadraudzības (NVS) aviācijas regulatora mājaslapā parādījies paziņojums par lidmašīnu «Boeing-737» izmantošanas sertifikātu apturēšanu. Tas sliktākajā gadījumā var nozīmēt aizliegumu ekspluatēt šos lainerus Krievijā. Šāda tipa lidmašīnas tiek izmantotas arī virzienā Rīga-Maskava, vēsta Rus.lsm.lv.
Paziņojums par atļaujas apturēšanu saistībā ar «Boeing-737» no 300 līdz 900 modifikāciju izmantošanu ceturtdien publicēts Starpvalstu aviācijas komitejas (SAK) oficiālajā mājaslapā noskenētas oficiālas vēstules formātā. Dokumentā, kas ir uz divām lapaspusēm, tiek vēstīts par to, ka SAK «pieņēmusi lēmumu apturēt visus Krievijas Federācijā «Boeing 737″ lidmašīnu saimei izsniegtos darbības sertifikātus».
Ja SAK lēmumu atbalstīs Krievijas nacionālais regulators, tad visām Krievijā izmantotajām «Boeing-737» uz nenoteiktu laiku draud dīkstāve. Tiek pieļauts, ka Krievijas regulators šo jautājumu varētu skatīt piektdien, 6.novembrī.
Aģentūra «Interfax», atsaucoties uz avotiem Krievijas avioindustrijā, vēsta, ka SAK lēmums var apturēt visa «Boeing-737» avioparka izmantošanu Krievijā. Lidojumus varētu pārtraukt puse Krievijas aviokompāniju, ziņo «RBC.ru», atsaucoties uz saviem avotiem aviokompānijā «Aeroflot».
Šī aviokompānija līdztekus «UTair» un Latvijas nacionālajai aciokompānijai «airBaltic» apkalpo virzienu Rīga-Maskava. Kā pārliecinājās «Rus.lsm.lv», šīs trīs kompānijas kopumā nedēļā veic 58 reisus turp un atpakaļ. «Aeroflot» nodrošina 28 reisus, «airBaltic» – 23, septiņus (pa vienam dienā) – «UTair».
«Flightradar24» pieejamā informācija liecina, ka «UTair» lidojumos uz Rīgu izmanto tikai «Boeing-737», «airBaltic» – pamatā «Boeing-737» (17 reisos nedēļā), bet «Aeroflot» pārmaiņus izmanto «Sukhoi Superjet 100», «Airbus A320» vai «Airbus A321». Lai arī kā lemtu Krievijas regulators, tā lēmums attieksies tikai uz Krievijas aviokompānijām.
Tādējādi, ja «Boeing-737» izmantošana Krievijas lidsabiedrībām tiks liegta, tad tas var skart «UTair» lidojumus, taču nav izslēgts, kas tas ietekmētu arī «Aeroflot» – tai ir «Boeing-737» lidmašīnas, kas tiek izmantotas citos virzienos, kurus, iespējams, nāktos glābt, izmantojot lidmašīnas, kas šobrīd lido uz Rīgu.
No SAK publiski pieejamās vēstules izriet, ka Krievijas regulators vairāk nekā gadu sarakstījies ar Federālo aviācijas administrāciju ASV, kur, kā zināms, ražo «Boeing» lidmašīnas. Krievijas regulators uzstājis uz uzlabojumiem lidmašīnas vadības sistēmā. No vēstures izriet, ka Krievijas regulatoru amerikāņu atbilde nav apmierinājusi.