Услуги малой авиация Латвии

Pēc «Germanwings» lidmašīnas katastrofas EP mudina ieviest stingrākus drošības noteikumus

Traģiskā »Germanwings» lidmašīnas katastrofa ir izraisījusi aktīvas debates Eiropas politiķu vidū par to, kā uzlabot aviopārvadājumu drošību un novērst līdzīgu katastrofu gadījumus. Iespējamās izmaiņas aviācijas drošības jomā nonākušas arī Eiropas Parlamenta (EP) redzeslokā, un pirmdien deputāti uzklausīja Eiropas Aviācijas drošības aģentūras reformu ierosinājumus.

Vislielāko ekspertu un politiķu uzmanību »Germanwings» lidmašīnas katastrofā piesaistīja fakts, ka pilotam bija izdevies ieslēgties lidmašīnas kabīnē. Tāpēc, kā diskusijās ar Eiropas Parlamenta transporta komitejas deputātiem atzina Eiropas Aviācijas drošības aģentūras izpilddirektors Patriks Kajs, ierosināts nodrošināt, ka pilota kabīnē vienmēr atrodas vismaz divi cilvēki. Tomēr papildus tam tiek vērtēti arī citi priekšlikumi.

»Mēs vērtējam arī citus atšķirīgus risinājumus tam, kā aiztaisīt kokpita durvis no iekšpuses, konkrēti – manuālas durvju slēdzenes. Mēs tāpat arī rūpīgi analizējam un pārskatām medicīniskās pārbaudes, sākotnējās un regulārās pilotu novērtēšanas procedūras, psiholoģiskos testus, alkohola un narkotiku pārbaudes. Un tāpat tiek vērtētas arī iespējas plašāk apmainīties ar medicīniskajiem datiem, plānots vērtēt arī pilotu darba vidi,» klāsta Patriks Kajs.

Eiropas Parlamenta deputāti gan ierosinājumus, kas skar piekļuvi kabīnei, vērtēja piesardzīgi, uzsverot, ka ir jāpārbauda, vai ierosinātie priekšlikumi nerada citus, jaunus drošības riskus.

Путешествия бизнес авиацией

»Kā jūs varat nodrošināt, ka sabiedrība un politiķi var paļauties uz to, ka ieviestās drošības rekomendācijas jau ir pārbaudītas un potenciāli nevar izraisīt jaunus drošības riskus? Ja tas ir pienācīgi pārbaudīts, tad varam tikai atbalstīt jūsu centienus attiecīgajos virzienos,» komentē Latvijas eiroparlamentārietis Roberts Zīle.

Eiropas Aviācijas drošības aģentūras izpilddirektors arī pauda, ka, visticamāk, arī nākotnē aviokompānijām nebūs iespēju iegūt informāciju par pilotu veselības riskiem no, piemēram, viņu ģimenes ārstiem. Tomēr ievērojami būtu uzlabojama informācijas apmaiņa starp dažādu valstu medicīniskajām komisijām, uzskata Patriks Kajs:

Читайте также  Līdz ar jauno Ziemeļu piestātni lidostā cer palielināt tranzīta pasažieru skaitu

»Es nedomāju, ka mēs jebkad varēsim piespiest parastiem ārstiem atklāt informāciju par kādu no pacientiem pēc darba devēja pieprasījuma, jo šobrīd nav neviena likuma, kas ļautu pieprasīt no medicīnas profesionāļa šāda veida informāciju. Es domāju, ka mums nebūtu jāiet šādā virzienā. Bet ko mums tiešām nāktos veicināt – informācijas apmaiņu starp medicīniskajām komisijām, arī starp dažādām dalībvalstīm, jo nav nekāds noslēpums, ka piloti var brīvi iegūt licenci vienā valstī un reāli strādāt citā valstī. Tāpēc mums ir jāstrādā, lai šie dati būtu pieejami Eiropas līmenī – šobrīd esošā informācijas apmaiņa nav apmierinoša.»

Jāpiebilst, ka nākotnē par iespēju grozīt aviācijas drošības noteikumus pēc aviācijas ekspertu, mediķu un atbildīgo valsts iestāžu viedokļu uzklausīšanas būs jālemj Eiropas Komisijai.

Jau ziņots, ka 24. martā Alpos nogāzās Vācijas aviosabiedrības «Lufthansa» zemo cenu struktūrvienības «Germanwings» lidmašīna, kas ar 150 cilvēkiem bija ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Avāriju tīšuprāt izraisījis lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics. Tiek norādīts, ka viņa mirstīgās atliekas Vācijā nogādās ar atsevišķu reisu.

Авиаперелеты на мероприятия и события

Translate »